PHOTO 2023 11 04 11 04 25 2

De werkplek van Kim

PHOTO 2023 11 04 11 04 25 2
Kim, je bent al een tijdje bij Keus Schoonmaak. Kun je iets vertellen over je reis hier, vanaf het moment dat je bent begonnen tot waar je nu staat?

Ik ben bij Keus begonnen op 8 februari 2016 onder Netty Batterman en na ongeveer een jaar werd mijn nieuwe leidinggevende Debbie Reijnier. Ik zat toen voornamelijk in Arnhem omdat ik hier woonde en deed vooral veel op de scooter. Eind 2016 heb ik de basisopleiding Schoonmaak moeten volgen en kreeg ik vanuit Keus een auto. Ik zou dan al ambulant worden toen nog vliegende keep maar wel met de afspraak dat ik dan ook naar Utrecht zou gaan. Uiteraard vond ik dit natuurlijk geen probleem. Eind 2019 heb ik Annemieke leren kennen in Nieuwegein, zij was op dat moment daar een soort leidinggevende en moest zorgen dat alles op pootjes liep en ja daar kwam ik met me grote mond haha.  Uiteindelijk zijn Annemieke en ik al 4 jaar samen en allebei gelukkig en blij dat we bij Keus werkzaam zijn. In 2021 ben ik geslaagd voor me basisopleiding vloeronderhoud. In 2022 heb ik helaas en door eigen schuld bij een klant een ongeluk gehad waardoor ik bijna 3 maanden uit de roulatie was. Toen had ervoor gekozen om in 2022 iets te gaan doen met me opleiding Facilitair Medewerker en ben in September 2022 dan ook in hotel in Loenen te gaan werken in de keuken echter beviel mij dit totaal niet en ben na 3 maanden hier gestopt. Op dat moment heb ik ervoor gekozen om aan de slag te gaan bij een ander schoonmaakbedrijf alleen hier was het niet helemaal wat ik zocht dus stoute schoenen aangetrokken en weer contact gezocht met Debbie Reijnier en daarna weer met Keus. In gesprek gegaan met Jeroen Keus en gelukkig mocht ik weer terugkomen en ben nu sinds 20 maart 2023 weer terug op het oude nest wat me overigens weer heel goed bevalt. 

Na goede gesprekken met Jeroen Keus en het vertrouwen besloten dat ik meer kan als alleen schoonmaken en dus de kans gekregen om de introductie training leidinggevende te gaan doen. Nu in afwachting wanneer ik het gevolg mag gaan doen.


Als ambulant medewerker schoonmaak, wat zijn je voornaamste verantwoordelijkheden en uitdagingen? En hoe verschilt jouw rol van de traditionele schoonmaakfuncties?

Mijn voornaamste verantwoordelijkheden zijn: Zorgen dat natuurlijk de panden worden gepoetst ook bij ziekte of vakantie van me collega’s. Uitdagingen zijn dan vooral ga je het qua tijd en reistijd allemaal wel redden of wordt het een race tegen de klok. Mijn rol is natuurlijk voornamelijk zorgen dat de klant schoonmaak krijgt en ben dus in principe een invaller dus doe je het hoognodige en haal je in sommige gevallen wat van de tijd af tenzij de persoon langer als 3 dagen afwezig is want dan moet je natuurlijk ook gewoon de weekbeurten doen.

IMG 3864 groot
Je staat bekend als iemand die graag leert en zich ontwikkelt. Welke cursussen heb je recentelijk gevolgd en hoe hebben deze je geholpen in je huidige functie? 

Zoals eerder aangegeven heb ik in 2021 de basisopleiding vloeronderhoud mogen volgen en deze ook behaald. In 2023 heb ik de introductie training leidinggevende mogen doen en op dit doe ik hier nog niks mee helaas.


Waar zie je jezelf over een paar jaar bij Keus Schoonmaak, gezien je leergierigheid en ambitie?

Ik zie mijzelf over een jaar of 10 wel rayonleidster zijn maar eerst wil ik heel graag objectleidster worden. En wie weet kan ik nog doorgroeien na rayonleidster maar dat zien we wel tegen die tijd.


Wat maakt werken bij Keus Schoonmaak zo speciaal voor jou? En wat geeft jou het meeste werkgeluk?

Bij Keus schoonmaak weet ik waar ik aan toe ben. Ik weet wat er van mij wordt verwacht maar weet ook wat ik van Keus kan verwachten. Ik krijg hier de mogelijkheid om door te groeien en dat is op zich heel prettig. Mijn werkgeluk is toch wel dat de klanten weer blij en tevreden zijn als hun pand weer lekker schoon is en dat ze regelmatig ook wel complimenten geven dan word ik erg blij en kan me dag niet meer stuk.

PHOTO 2023 11 04 11 04 26
Wat zou je adviseren aan iemand die net bij Keus Schoonmaak begint, zeker als ze ook ambities hebben om te groeien binnen het bedrijf?

Blijf vooral jezelf en praat met iemand die echt naar je luistert en ook echt toekomst in je ziet. En doe vooral gewoon waar je goed in ben en vooral in het begin bemoei je nooit met de klant of collega’s want dat kan dan een valkuil zijn.


Hoe ervaar je de samenwerking met je collega's? Is er een specifieke ervaring of een anekdote die je met ons zou willen delen?

Mijn ervaring met collega’s is goed kan met de meeste wel goed overweg maar dat komt misschien ook wel omdat ik zelf heel amicaal ben. Eigenlijk over het algemeen heb ik nooit ruzie en kan ik best een hoop hebben dit is met name in het begin wel eens anders geweest! Heb wel een hekel aan collega’s die liegen of dreigend tegen je praten terwijl je het goed bedoelt of collega’s die denken dat ze het beter weten dat vind ik soms jammer maar goed we zijn natuurlijk ook niet allemaal hetzelfde.


Hoe zorg je ervoor dat je naast je drukke baan en het volgen van cursussen ook voldoende tijd voor jezelf en je naasten hebt?

Haha dit vind ik een hele leuke! Heb namelijk op dit moment weinig tijd voor Annemieke of me familie. Als ik thuiskom is het snel eten, douchen, nog even na kletsen en naar bed omdat ik de volgende ochtend weer vroeg eruit moet. Ik hoop zelf dat er in de toekomst wel verandering in komt.


Kun je een specifiek moment of een gebeurtenis delen waarop je echt trots was op je werk bij Keus Schoonmaak?

Ja vind ik een lastige. Ik kan me wel bedenken dat ik zelfs bij klanten (ook bij een nieuwe) een kerstpakket mee kreeg en dan voel je toch dat je dan ook meetelt en niet wordt gezien als “maar” de schoonmaakster.